//
jūs skaitote...
ryšiai su visuomene, TV, vaizdo komunikacija, Vizualių idėjų klubas

Vizualių idėjų klubas: TV žinių tarnyba pagal Edmundą Jakilaitį

Profesionaliai TV naujienų produkcijai niekada neprilygs vartotojų generuojamas turinys. Kad ir kiek vilčių kas nors dėtų į YouTube ir Facebook.

“Nes Jūs paprasčiausiai jo nenorėsite žiūrėti“, – sako Edmundas Jakilaitis, “Lietuvos ryto TV“ vadovas. Išimtis – tai kažkas tokio kaip pirmieji krentančio lėktuvo ar griūvančio dangoraižio kadrai, kuriuos pagavo turistas savo mobiliuoju telefonu.

Žinios, dokumentika ir skaitmena lems pliusą?

Šį kartą Edmundas Vizualių idėjų klubo dalyviams rodė, kaip televiziją daro profesionalai: “marinuoja eterį“, kol nuo Seimo link TV juda pokalbio svečias Valdemar Tomaševski, grimuojasi ir ieško pamestų teksto lapų Marius Jančius ar susirūpinęs žinių pulte transliaciją stebi Marius Laurinavičius. Ir čia tik keli iš kelių dešimčių komandos, kurie kasdien kuria televizijos žinias.

“Mūsų yra tik keliais žmonėmis daugiau nei, pavyzdžiui, LNK, o informacinės produkcijos sukuriame kelis kartus daugiau. Jei 1,5 val. vieniems yra kuriamos produkcijos kiekis, tai kitiems – paklaidos ribos“, – savo dabartinę ir ankstesnę darbovietes lygino “Lietuvos ryto TV“ vadovas.

Ir nieko tam netrūksta: vieta puiki – į Vyriausybę gali suspėti greičiausiai iš visų (iš “Lietuvos ryto TV“ Žinių tarnybos – net pėsčiomis), darbuotojai – “jauni, darbštūs ir dar pigūs“ (na, bent kol patys to nesupranta), technika – bene moderniausia iš visų naujienų tarnybų. Na, o kur dar vadyba ir “žaidžiantis treneris“ (atsiprašau, laidas vedantis TV direktorius)! Tiesa, čia jis pats “kuklinasi“: “Manau, ir televizija, ir žinių tarnyba, kuo puikiausiai veiktų ir be manęs“.

Jau 2013-aisiais jiems gali pavykti net tapti pelningais. Dokumentika ir TV žinios užima daug eterio, bet neryja tiek daug pinigų, kaip autorinės laidos. Ir, anot Edmundo, duoda išskirtinumą prieš užsieninės TV produkcijos pirkėjus. O perėjus prie skaitmenos, mažėja transliacijos sąnaudos. Ženkliai. Tad viską sudėjus ir laukiamas pliusas.

Kaip bus su litais – pamatysim kitais metais. O dėl kokybės – šioms TV žinioms tikrai gali dėti pliusą. Na, bent kol valdžia ir vadyba išlieka ta pati.

Kaip naujienos patenka į TV

Ar daug įtakos lietuviškose televizijose turi temų srautas, kurį generuoja (ar kurias inicijuoja?) įmonių ir organizacijų komunikatoriai?

“Nemanau. Tokius laiškus trinu masiškai. Aišku, pasikalbi, įvertinti, būna, kad susidomi“, – aiškino “Lietuvos ryto TV“ vadovas. Pasak Edmundo, televizija nei edukuoja visuomenę, nei diktuoja temas: “Rodom tai, kas yra įdomu“.

TV mašina gali būti didelė ir inertiška. Tad nereikia daug stengtis, jog suprastum: vienintelis kelias jai konkuruoti, išlikti ir kartais laimėti – greiti sprendimai. O nuspręsti, kas yra įdomu ir naudinga, užtenka išgirsti vieną sakinį. Telefonu.

Reklama

Komentarai

Kol kas komentarų nėra.

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: