//
jūs skaitote...
Apžvalgos, kinas, marketingas, reklama, rinkodara, vaizdo komunikacija, Vizualių idėjų klubas

Vizualių idėjų klubas su Dainium Beržiniu: Lietuviškas kinas – visiškai neišnaudota rinka

“Ir velnias dėvi Prada“ žiūrėjo moterys, “Greiti ir įsiutę“ – vyrukai iš Šiaulių, o “Tadas Blinda. Pradžia“ žiūrėjo visi“, sako Dainius Beržinis, kino teatrų tinklo “Forum Cinemas“ rinkodaros vadovas.

Lietuvoje daugėja kino žiūrovų ir dėkoti reikia naujos kartos kūrėjams.  “Su ašaromis akyse”, kaip Vizualių idėjų klube išsireiškė Dainius. Yra ko verkti. Tik kad verkti iš laimės kol kas teišeina kartą per kelerius metus. Iš “Forum Cinemas” varpinės žiūrint būtent “Tadas Blinda. Pradžia” buvo, anot Pistonų, blokbasteris, kuris maždaug šeštadaliu pernai kilstelėjo kino teatrų pajamas. Ne “Miegančių drugelių tvirtovė”.

Įtikti “Maxima“ pirkėjams

Algimantas Puipa bando atsinaujinti. Bet jam labai sunku tą medį nulekti. Jis turi puikią mąstyseną, ranką, vaizdą, bet tai nebepatinka pirkėjams“, kerta Dainius. Už jo pečių – apie 80 proc. kino teatrų rinkos. Popsucha. Bet ir prestižiniai festivaliai “Kino pavasaris”, “Scanorama” etc.

“Vienas iš kino rinkodaros uždavinių – atidaryti kelius kūrėjams, kurie daro žiūrovišką kiną”, sako “Forum Cinemas” rinkodaros vadovas. Kiną, kurį žiūri bent 30 proc. žiūrovų, o ne 0,03 procento. Ir lygiuotis yra į ką – Vakarų šalyse iš nacionalinio kino surenkama apie 60 proc. pajamų. Bet būtina sąlyga – įtikti, kaip sako Dainius, “Maxima” pirkėjams (beje, šitie minimi ne be reikalo  – su AČIŪ kortele esą nuperkama beveik 4 iš 10 bilietų). Pavadinkim juos “Kopijuotojais”.

Tik nekiškim jiem mėšlo. “Maža bilieto kaina nepadeda, jei nėra ką žiūrėti”, įspėja Dainius.

“Ne mėšlas” kainuoja. Todėl toli dar iki šviesios ateities, kai 2 iš 3 kine uždirbtų litų kvepės cepelinu, o ne hamburgeriu.

Valstybė, product placement ar porno?

Valstybė pinigus iš inercijos žeria filmams “apie pušį”.

Verslui remti kiną pagrindo būtų: kino žiūrovų daugėja, daugėja ir reklamos kine. Ir nereikia baimintis “ar mano klipą žiūrėjo, ar nuleidinėjo vandenį tualete”. Nes kontaktai – tai tie, kurie pirko bilietus.

Na, dar ne tie, kurie juos laiku nuskenavo prie įėjimo (t.y., atėjo pažiūrėti  reklamos). Kita vertus, pastarųjų, žiūrėjusių reklamą, bent “Forum Cinemas” esą kone 9 iš 10. O kur dar interaktyvios reklamos formos (žiūrovė “gimdo”, o ją išnešus ekrane – vaizdai iš “greitukės” ir greitų žinių pažadas nuo vieno iš infoportalų).

Product placement’as – vis dažnesnis. Nėra pigus, bet įperkamas. Tik tam kol kas šykštokam verslo rėmimui alergiški yra ir kūrėjai, ir kino platintojai. Nors pastarieji bent pripažįsta tam tikrą product placement‘o naudą. “Čili“ (iš product placement’o filmuose “Zero 1“ ir “Zero 2“ – Zoomin.lt past.) nesusikrovė milijonų, bet jie pateko į gerą filmą. Tiesiog nusipirko sau ramybę. Jei santykis tarp skirtų pinigų ir gautos naudos pakankamai geras, tai taip, naudinga. Svarbu, kad būtų geras kūrėjas ir nesudirbtų tavo vardo“, komentuoja “Forum Cinemas“ rinkodaros vadovas.

Tiesa, pasak jo, kino autoriams dar yra galimybė kurti porno filmus kaip Lars von Trier’ui, o iš pajamų finansuoti geresnį kiną. “Kiną iš širdies, bet kuris yra žiūrovui“, sako Dainius Beržinis.

Reklama

Komentarai

Kol kas komentarų nėra.

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: