//
jūs skaitote...
reklama, rinkodara, TV, vaizdo komunikacija, Vizualių idėjų klubas, žiniasklaida

Vizualių idėjų klubas su Monika Garbačiauskaite ir Gyčiu Oganausku: kovoj su tradicine TV tikimės lygiųjų

Interneto televizija vis dar nėra pelninga. Net jei priklauso didžiausiam naujienų portalui Delfi.lt. Tačiau jo vyr. redaktorė Monika Garbačiauskaitė ir Delfi TV vadovas Gytis Oganauskas mato šviesą tunelio gale

Su Monika ir Gyčiu kalbėjomės Vizualių idėjų klube. “Internetas plečiasi. Ar spaudos likimas laukia ir tradicinės TV?“.

“O tai kas gi jau nutiko tai spaudai?“ Maždaug taip ironizavo vienas į diskusiją kviestų spaudos žurnalistų. Na, pažiūrėkim, kiek žmonių per dieną skaito infoportalų lyderį ir kokia yra dienraščių lyderio auditorija?

Mėnesio auditorija dar tik kaip vakaro laidos

“Spauda liks. Bet kaip nišinis reiškinys. Interneto TV ir tradicinės TV šachmatų partija baigsis lygiosiomis“, – svarsto Gytis. Tik lygiosios? C’mon, neambicinga juk 🙂

Dėl spaudos – tendencijos aiškios. Persvara ilgainiui liks interneto pusėje. Jau šiandien per dieną – daugiau kaip 400 tūkstančių skaitytojų turi Delfi, “Lietuvos rytas“ – panašiai arba mažiau.

O štai lyginant tradicinę ir interneto TV situacija kiek kita. Bent apie 400 tūkstančių žiūrovų vidutiniškai per vieną vakarą jų turi prime-time laiku rodoma kurio nors iš didžiųjų nacionalinių TV kanalų laida. Ir tiek pat – 400 tūkstančių peržiūrų per mėnesį sulaukia didžiausia Lietuvoje internetinė televizija – Delfi TV. Dar yra kur augti, a? Na, gal tas didelis atotrūkis ir paaiškina, kodėl lietuviškos internetinės TV lyderiai nenori taip tiesmukai mesti iššūkio tradicinei TV.

Interneto TV potencialo augti yra

Antai, JAV 80 proc. interneto vartotojų žiūri video, vidutiniškai po 228 vnt. per mėn. pažiūri. Lietuvoje tokių žiūrovų dvigubai mažiau – apie 40 proc. interneto vartotojų. Ir žiūri jie gan mažai. Pvz., Delfi TV vidutinis vartotojas – po 15 minučių video medžiagos per mėnesį.

“Delfi TV yra kuriantis pridėtinę vertę projektas“, – aiškina Gytis. “Taip, kol kas jis neatsiperka. Bet turim minčių“, – sako Monika. Pasak jų, interneto TV viltis – nauja matavimo metodika, kuria rinką po savaitės kitos pradžiugins Gemius. Na, pridėjus tinklo interaktyvumą, galimybes prieiti prie specifinių tikslinių auditorijų, investicijas į turinį ir laiką reklamdavių bei žiūrovų inercijai  įveikti, gali gautis neblogas derinys. Bet pirmiau pažiūrėkim, ką ir kaip matuos Gemius Stream.

Nenorėjo web TV, bet spaudė reklamdaviai ir konkurentai

Delfi.lt atstovai pripažįsta – imtis naujos srities paskatino ir konkurentai. Anksčiau nei tv.delfi.lt atsirado lrytas.lt video rubrika. “Pasaulinės tendencijos, konkurento turėjimas ir reklamos spaudimas lėmė sprendimą kurti Delfi TV“, – aiškino G.Oganauskas.

“Aš iš pradžių buvau priešininkė. Tai brangus projektas. Ilgainiui pamatėm, kad reklamos agentūrų spaudimas [kurti naują kanalą – Delfi TV – zoomin.lt past.] buvo laikinas“, – pasakojo M. Garbačiauskaitė.

Anot jos, laikinas buvo ir tradicinės TV prodiuserių susidomėjimas interneto naujoke. Dabar viena iš Delfi TV vilčių – eksperimentų nebijantis jaunimas, galintis rasti rėmėjų. Na, irgi nebijančių eksperimentų.

Konkurencinė aplinka tam yra įdomi: tradicinės TV ima traktuoti infoportalus kaip konkurentus ir nebeduoda savo turinio. Tačiau, kaip sako Delfi.lt vadovai, televizijos “biškį pramiegojo“ persikėlimo į internetą momentą.

Infoportalai pasikliauna pranašumu naujienų rinkoje

“Konkuruojant naujienų rinkoje internetas yra žingsniu priekyje. Konkuruojant pramogų srityje – tiek TV, tiek interneto perspektyvos panašios“, – sako G.Oganauskas.

Anot jo, naujokei interneto TV pranašumo teikia ir lankstumas greitai keisti projektus, tikslingiau orientuoti į specifines auditorijas, daugiau bandyti ir nebijoti klysti. O bandymai juk kainuoja? Tai kas juos paskatins? Noras laimėti ar baimė pralaimėti?

Va, Edmundas Jakilaitis pranašavo, kad tv.lrytas.lt pralenks tv.delfi.lt.

Monika ir Gytis sakė skeptiškai vertinantys tokias prognozes.

Į video turinį meta milijonus. Tik dar ne Lietuvoje

Sunku vertinti. Tik koks skirtumas? Juk, kita vertus, kol nei vienas iš jų nesukurs kažko radikaliai skirtingo nei tradicinės TV produktai, nepalenks savo pusėn masių ir nepavers 400 tūkst. žiūrovų skaičiaus dienos, o ne mėnesio rodikliu. Štai YouTube.com pažėrė investicijų kurti video turinį, skirtą specialiai internetui. O kaip lietuviška web TV?

Taip, infoportalų lyderio internetinė televizija pagal peržiūras pirmauja. Tradicinės TV iš tiesų “biškį pramiegojo“ momentą.

Štai tv3play.lt lenkia net tokio nišinio tradicinės TV srity kanalo kaip “Lietuvos ryto TV“ internetinė versija. LNK su savo bandymu dar labiau atsilieka. Bet tai – internete.

Lyginant bendrą auditoriją web TV atrodo kaip perspektyvūs, tačiau labai labai maži kanalai. Tikėkimės, kad tik kol kas.

Reklama

Komentarai

Kol kas komentarų nėra.

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: