//
jūs skaitote...
ryšiai su visuomene, TV, Vizualių idėjų klubas

Vizualių idėjų klubas. Ekonomika per TV: menas būti matomam.

Absoliuti dauguma lietuvių neturi nei įmonės, nei ekonomisto, apie kuriuos galėtų pasakyti, kad jais pasitiki labiausiai. Tai yra gera žinia visiems, kurie nori mesti iššūkį absoliučiam įvaizdžio advokatų lyderiui Gitanui Nausėdai. Reikia recepto? Būti TV!

Ne citatos pirktuose straipsniuose rajoninėj spaudoj ar komentarai “Verslo žinioms“ išpopuliarino ekonomistą, kurio reputacija vertinama labiau nei jo atstovaujamo banko. Apie tai, kaip tapti matomam televizijoje, mintinis dalinasi Andrius Tapinas, TV laidų vedėjas ir prodiuseris. Tai patirti ne eteryje, o gyvai, galėjo Vizualių idėjų klubo dalyviai.

“Tobulas kalbėtojas. Jis žino visus triukus“, – taip apie G.Nausėdą sako A.Tapinas. Ir siūlo pažiūrėti, kaip šis sėkmingai laimi ir žurnalisto, ir žiūrovo simpatijas.

Įvaizdžio advokatui svarbi televizija

Maždaug po 100-150.000 žiūrovų kasdien žiūri keturių pagrindinių TV kanalų žinias, kurių kiekvienos turi ir verslo rubriką. Su tokiais skaičiais parungtyniauti galėtų nebent interneto portalai. “Televizijoje ekonomikos naujienos – podukros vietoje“, – apgailestauja A.Tapinas. Ir čia pat priduria: nors internete žinučių apie verslą gausu, bet tik keli procentai jų autorinės. “Dominuoja naujienos dėl srauto, kurių neįmanoma skaityti. Dar labai populiarus sportas – perspausdinimas iš žurnalų ir vogimas vieniems iš kitų“, – sako jis.

Sunku nesutikti. O iš to seka išvada: žinučių daug, vadinasi citatų daug. Tik kad nors skaičiai gražiai atrodo, bet balažin ką parodo. Ir taip yra ne tik internete, bet ir gausioje spaudoje. O dažnas citavimas nebūtinai reiškia, kad auditorija citatų autorių gerai vertina.

Labiausiai cituojamieji taip rikiuojasi paskui G.Nausėdą (SEB): N.Mačiulis (Swedbank), A.Jacikevičius (SEB), J.Varanauskienė (SEB), O.Bložienė (Swedbank) ir kiti (šaltinis www.tns.lt).

Jei neskaičiuosim spaudos, radijo ir interneto, tai labiausiai cituojamų televizijoje įmonių atstovų eilė turėtų gerokai skirtis.

Ir visai kitaip eilutė atrodo, kai klausiama ne apie citatų gausą, o kurio Lietuvos ekonomisto nuomone Jūs pasitikite labiausiai? (proc.). (šaltinis: www.spinter.lt)

Buvimas televizijoje yra svarbiausias įmonių įvaizdžio advokatams. Auditorija įmones mato per gyvus žmones, kurie joms atstovauja. O žmogų geriau kartą pamatyti, nei tūkstantį kartų perskaityti.

Ko nori TV žurnalistai

A.Tapinas savo vedamą ir prodiusuojamą laidą “Pinigų karta“ vadina “ekopopsu“, kuris skirtas kam nors, bet ne tiems, kurie turi ekonominį išsilavinimą. “Artėjam prie tos situacijos, kai žmonės pradeda domėtis savo pinigais“, – sako jis. Ir vardina kelis dalykus, pagal kuriuos TV žurnalistai atsirenka pašnekovus populiaraus pobūdžio ekonominiams siužetams apie ekonomiką.

  1. Pagrindinis kriterijus – pasirengimas eteriui: jo kalbėsena, laikysena, kontaktas su publika ir žurnalistu. Geri pavyzdžiai – G. Nausėda, Stasys Jakeliūnas (dabar – Vilniaus taupomoji kasa).
  2. Lankstumas ir reakcijos greitis. “Atsakymas “Palaukit, pasitarsim, poryt atsakysim“ dažnai reiškia, kad “poryt“ nebus niekada“, – sako A.Tapinas.
  3. Dydis, patikimumas (patirtis, lyderystė). Anot Vizualių idėjų klubo svečio, neretai žurnalistai priversti vadovautis šiuo kriterijumi. Ypač, kai, tarkim, mobilieji operatoriai skaičiuoja ir lygina savo bei konkurentų citatų sekundes.
  4. Kalbėtojo naujumas. „Atsiųsti vyr.mėsininką – čia buvo gaivaus oro gūsis“, – “Norfos“ sprendimą, kas atstovaus prekybos tinklą reportaže apie maisto kokybę komentuoja A.Tapinas.


(vyr.mėsininkas kalba nuo 4’45“ ir 10‘25“)

(vyr.mėsininko žodis 1‘15“)

Beje, šituose siužetuose su “Norfos“ vyr.mėsininku Gintautu Gužauskiu varžosi Lina Muižienė (MAXIMA), Raminta Stanaitytė-Česnulienė (RIMI) ir Valdas Lopeta (IKI).

Labiausiai cituojami – nebūtinai labiausiai filmuojami

Kaip gi atrodo tie labiausiai cituojamieji įmonių atstovai per TV? Pabandom ieškoti įrašytų vaizdų internete ir matom, kad iš pirmo dešimtuko padorių vaizdo įrašų paieškos rezultatuose tiesiog nėra. Tuomet žiūrim tai, ką turim. Ir trumpai komentuojam.

Nerijus Mačiulis (Swedbank): skaito paskaitą. Tai nėra profesionalus siužetas, bet kalbėtoją įvertinti galima. Ir su kuo padirbėti dar reikėtų – taip pat.

Julita Varanauskienė (SEB): geras, korektiškas pasirodymas vienomis sunkiausių sąlygų TV: tiesioginiame eteryje laidoje “Labas rytas“. Stiprus 9-ukas.

Odeta Bložienė (Swedbank): kalba studentų YouTube kanalui. TV laidos vedėjos patirtis – gerai, bet kažko vis tiek negana. Pažiūrėkim:

Žygimantas Mauricas (Nordea): kalba filmuojamas kolegos. Kokybė, vėlgi, ne “uchty“, bet kad turi kalbėtojo duomenis, gali įvertinti.

Antanas Zabulis (Omnitel): kur tūkstančio žodžių negana, vaizdo sekundžių užtenka 😉 Čia jį, beje, galima palyginti su didžiausiu konkurentu – Petru Masiuliu (Tele2).

P.S.: ir ačiū barui “O.lounge“, kuriame šį kartą rinkosi Vizualių idėjų klubas.

Reklama

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: