//
jūs skaitote...
korporatyvinė komunikacija, Vizualių idėjų klubas

Vizualių idėjų klubas. Korporatyvinė TV muša populiarumo rekordus

Nuoroda: http://www.teo.lt/videonews

TV žinios – kone religinę reikšmę turintis ritualas. Ir naujienas sužinai, gal net pasimokai, taip pat pasijauti kažko didesnio dalimi. O kodėl negali būti korporatyvinė TV ar, paprasčiau tariant, įmonės vidinės TV žinios?

Šią priemonę jau ketvirtus metus savo vidinėje personalo komunikacijoje sėkmingai išnaudoja viena didžiųjų šalies įmonių TEO LT. Apie tai jos atstovai patirtimi dalinosi naujausiame Vizualių idėjų klubo susitikime.

Vaizdo pranašumą lemia psichologija

“Vaizdu žmonės priima, įvairiais tyrimais, nuo 50 iki 80 procentų informacijos“, – sako Inesa Vadminienė, personalo kompanijos “Amston“ vadovė. “Prisiminkim vaikus – kaip imliai jie mokosi visko, ką mato filmuose ir TV“, – sako ji. Įrodyta, jog filmuotas vaizdas netgi tiesiogiai skatina konkrečias nervų reakcijas, ką pademonstravo  tyrimai su fitneso video stebinčiomis moterimis. Vaizdai veikia smegenis kaip lėlininkas valdo lėles ir kartais smegenys net neatskiria iliuzijos nuo tikrovės. “Tai įvertinus nekeista, kodėl didelė dalis pirmojo filmuoto vaizdo premjeros dalyvių persigando artėjančio traukinio“, – teigia I.Vadminienė.

„Kai sudedi tekstą, fotografijas ir video, iš karto matai, jog, dėl psichologinių priežasčių, laimi pastarasis“, – teigia Valdas Kaminskas, TEO LT Korporatyvinės komunikacijos skyriaus (KKS) direktorius.

“Svarbu įvertinti, kiek reikia energijos perduodamai žiniai dešifruoti. Antai tekstas yra sofistikuota priemonė, kuriai suprasti reikia daug ir žinių, ir pastangų. Tuo tarpu vaizdui sunku atsispirti, kadangi juo perduodamai žiniai priimti reikia mažiausiai pastangų“, – sako V.Kaminskas.

Pasak “Amston“ vadovės, įmonės filmuotus vaizdus gali sėkmingai panaudoti savo vidinėje personalo komunikacijoje – pranešti žinias, skatinti ir mokyti.

Dauguma – aktyvūs video turinio naudotojai

Kai kuriuos vidinių video pavyzdžius TEO LT atstovai rodo tik Vizualių idėjų klubo svečiams, kitus siūlo pažiūrėti TEO LT svetainės video naujienų skiltyje.

Vieną savaitę TEO LT korporatyvinės TV žiniose – geriausia kompanijos pardavimo komanda vienas po kito pasakoja, kaip jiems pavyksta prakalbinti ir parduoti tiems, kurie, atrodo, nepirktų nieko.

Kitą kartą – vaidybinis siužetas apie naują pardavimų skatinimo akciją arba apie produkto naujieną arba  sėkmingo projekto video pristatymas.

Trečią – mokomasis video apie bendravimą su klientais ar siūloma apsilankyti virtualioje ekskursijoje po įmonę.

Ketvirtą – įmonės vadovo video komentaras apie rezultatus, pristatoma arba komunikuojama korporatyvinės socialinės atsakomybės (CSR) akcija kaip čia:

Anot KKS Informacijos sektoriaus vadovo Dariaus Džiaugio, dauguma TEO LT grupės darbuotojų, dirbančių kompiuterizuotose darbo vietose, yra aktyvūs video turinio vartotojai. Vidutiniškai kas savaitę kuriamus video reportažus peržiūri 1000-1500 kolegų.

Tai – didelis skaičius, turint omeny, kad beveik 1000 iš 3000 TEO LT darbuotojų diegia paslaugas, todėl yra nuolat mobilūs, tad su jais komunikuoti yra sunkiau. Tiesa, kol kas dauguma video naujienų komunikuojama per vidinį įmonės tinklą. Tik nedidelė dalis pateikiama įmonės interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose ir YouTube tiesiog tik įkeliamos kai kurios reportažų ir video siužetų kopijos.

Lūžis – reportažas apie avariją

“Savotiškas lūžis buvo reportažas apie tinklo avarijos likvidavimą. Kolegos klausinėjo: “Čia LNK, LTV ar TV3 nufilmavo tą reportažą?“ Tuomet juokavome, kad mes ir TV paslaugas teikiame“, – sako D.Džiaugys. Anot jo, iš pradžių buvę nedrąsūs, ilganiui vis daugiau kolegų įsistraukė į vidinių TV žinių rengimą – siūlydami temas, kviesdami filmuoti.

Pasak V.Kaminsko, mokomieji video vieni žiūrimiausių, nors kai kuriuos  žiūrėti dar skatina ir Pardavimų tarnyba. Taip pat žmonėms aktualu sužinoti su personalo veikla susijusius dalykus, tad, pavyzdžiui, itin populiarūs  yra video reportažai apie bonusavimą.

Filmavimas nėra raketų mokslas, bet…

„Kamera įperkama, montažo programa telpa nešiojamajame kompiuteryje ir ne raketų mokslas yra ja naudotis“, – teigia D.Džiaugys.

Korporatyvinės vidinės TV pradžia buvo baziniai 2 dienų praktiniai mokymai 7 korporatyvinės komunikacijos skyriaus žmonėms. Su TEO LT darbuotojais savo patirtimi dalinosi informacinių ir ekonominių TV laidų prodiuseriai, režisieriai, montažo režisieriai ir operatoriai. Kiek mažesniu masteliu tokie mokymai kartojami kasmet.

Gautas žinias iš karto imta taikyti praktiškai. Kiekvieną savaitę parengiamas trumpas video siužetas, kurį galima peržiūrėti intranete – įmonės vidiniame tinkle. Pirmus 3 mėnesius tai daryti padėjo 2 konsultantai: vienas pagelbėdavo parašyti scenarijų, antras – sumontuoti nufilmuotą medžiagą. Šiuo metu video siužetus dauguma atvejų kuria vienas Korporatyvinės komunikacijos skyriaus darbuotojas, o konsultantas iš šalies pasitelkiamas atlikti sudėtingesniam filmavimui arba montažui.

“Tiesa, sudėtingesniems projektams mes vis tiek kviečiamės išorinius partnerius“, – sako V.Kaminskas. Antai, su jų pagalba įmonė jau ketvirtus metus kuria metinę videoataskaitą ar korporatyvinį filmą.

Diskusija

Trackbacks/Pingbacks

  1. Atgalinis pranešimas: JAV verslo vadovai žiūri interneto video. O Lietuvos? « Zoomin.lt - 2011/12/14

Parašykite komentarą