//
jūs skaitote...
rinkodara, TV, Vizualių idėjų klubas

Vizualių idėjų klubas. “Product placement” pagal Rolandą Skaisgirį

Žmogus, kuris savęs nevadina verslininku, o vis dėlto valdo 80 proc. Lietuvos serialų (o gal reikėtų sakyti ir kino?) rinkos. Be to, su savo prodiusuojamais serialais drąsiai žengia į kitas rinkas, tokias, kaip Gruzija ar Bulgarija. Buvęs krepšininkas iš Šakių rajono. Kaip tik su juo ir teko pabendrauti praėjusį ketvirtadienį Vizualių idėjų klube.

Net ir  nieko nežinančiam apie serialus turėtų būti aišku, jog geriausiose televizijų tinklelio pozicijose karaliaujantys ir reitingų lentelėse rekordus mušantys serialai (pvz.: „Moterys meluoja geriau“, „Naisių vasara“, ar, savo laiku, “Nekviesta meilė“) – ne tik pramoga, bet ir puiki erdvė reklamai.

Ir čia nieko gėdingo. Aukščiausio kalibro vaidybiniai filmai visame pasaulyje maitinami product placement. Lietuviškai tai vadinama “produkto rodymu“ arba “produkto pasirodymu“. Kam įdomu pamatyti pasaulio pavyzdžius, galima spustelti šias nuorodas: trumpa product placement istorija, naujesni pavyzdžiai, garsenybių kritika ir žmonių iš gatvės realistiškas požiūris.

Na, o kalbant apie product placement’o veiksmingumą, pirmiausia svarbu, kaip tas produktų pristatymas integruojamas į patį scenarijų.  Štai kaip primityviai ir neskoningai tai buvo daroma „Baltojo katino svetainės“ eroje:

Ironiška. Tik ne taip komiška kaip “H.Truman show“.

Dabar tai daroma jau kur kas subtiliau.

R. Skaisgirys product placement‘ą savo serialuose iki šiol pardavinėja pats. Ir, jei pasiseka, jis gali padengti apie 10 proc. serialo biudžeto. Anot jo, Lietuvoje yra įmonių, kurios kasmet product placement‘ui išleidžia 300 tūkst. Lt, yra išleidžiančių ir 10 kartų mažiau. Su tais, kurie gali skirti tik 10 tūkst. Lt niekas net į kalbas nesileidžia, nes administravimas kainuos brangiau.

Plika akimi matosi, jog šioje srityje Lietuvoje nearti dirvonai. Didžiosios įmonės ramiai atriekia reklamos biudžetą media planavimo agentūroms ir aklai pasitiki jų gebėjimais paskirstyti pyragą. Bėda ta, jog tokios, alternatyvios priemonės, kaip product placement’as į šių agentūrų akiratį visai nepatenka. O ir dalintis reklamos pinigais su R. Skaisgiriu jos visai nenori… Taigi, kelis kartus pigesnė galimybė pasiekti auditoriją lieka neišnaudota.

Kai kas, žinoma, gali burbėti, jog product placement‘o efektyvumą sunku pamatuoti. Bet, manau, sutiksite, jog žiūrintis serialą dėl 2 sekundžių vaizdo su mineralinio buteliuku ar automobilio logo neperjungs kanalo… deja, visai kitaip atsitinka, kai prasideda reklaminė pertraukėlė (tada labai patogu apsilankyti tualete).

R. Skaisgirio nuomone, vienoje serijoje daugiausiai gali sutilpti iki 1,5 min. product placement‘o, bet Lietuvoje tiek praktiškai nepasitaiko. Be to, yra galimybė produkto pavadinimą „įtalpinti“ ir į serialo anonsus (pvz.; 1 s keletą kartų per dieną – turėtų būti tikrai efektyvu).

Esama pavyzdžių, kai tam tikra prasme visas serialas yra vienas didelis product placement: kad ir „Naisių vasara“, kurios vienintelis rėmėjas – verslininkas ir politikas Ramūnas Karbauskis. Beje, serialas gyvuoja jau kelintą sezoną ir, anot prodiuserio, jame kalbama apie daugelį kaimo ir ne tik socialinių problemų (alkoholizmą, socialinę atskirtį ir pan.) Serialo pavadinimas tapo festivalio “Naisių vasara“ brandu:

Čia toks kaip ir atvirkštinis product placement – iš pradžių atsirado serialas, o jo sukurtas brandas vėliau buvo parduotas.

„Naisių vasara“ vadinasi ir kai kurie maisto produktai.

Serialas „Moterų alėja“ lyg ir turėjo populiarinti Laisvės alėją Kaune. Visada kirbėjo klausimas, kiek kainavo šis malonumas Kauno savivaldybei?

Jei tikėti R. Skaisgiriu, tai kainavo ne tiek ir daug – tik „atleidimą“ nuo mokesčio, kurį reiktų mokėti už filmavimą miesto viešose vietose (t.y. 600 Lt per dieną).  Kiek jis bebūtų kainavęs, šis serialas Laisvės alėjos tikrai neišgelbėjo…

Noriu baigti su linkėjimu, atkreipti dėmesį į dar vieną product placement naudą. Kuo daugiau jo bus, tuo labiau galėtų gerėti ir lietuviškų serialų kokybė (šiuo metu serija nufilmuojama per 12 val., kai tuo tarpu normaliame pasaulyje per tiek pat laiko nufilmuojama vos 2-3 minutės).

Reklama

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: