//
jūs skaitote...
Apžvalgos, rinkodara, TV

Remiamos TV laidos. Muzika pagal užsakymą

Iškart pasakau – tai tokia plati tema, kad galima diskutuoti ištisą savaitę nuo saulėtekio iki saulėlydžio arba nuo „Labo ryto“ iki „Panoramos“. Nekeliu tikslo apžvelgti visko išsamiai ir itin objektyviai.

Kadangi esu iš tų, kurie šį tą šioje rinkoje nutuokia, kalbėsiu tik apie tas įmones ir organizacijas, kurios televizijoje bent kažką daro, ir visiškai nesvarbu, ar visada daro gerai. Bent jau kažką jos daro.

Remiamas TV laidas reikėtų skirstyti į dvi grupes:

  1. Kai remiama gamyba  (tiksliau TV laida nuo A iki Z kuriama pagal užsakovo norus);
  2. Kai rėmimas kontekstinis, o pinigų gamybai rėmėjas neduoda (dažniausiai pinigai atitenka TV kanalo reklamos skyriui).

“Gamybinio“ rėmimo pavyzdžių Lietuvoje nėra labai daug. Vienas jų SEB. Šis bankas pirmasis ėmė kurti savo TV laidą “Vertas milijono“. Prisidengęs gražiu šūkiu „SEB verslo menas“ bankas kvietė lietuvius pristatyti savo verslo idėjas kompetentingai verslininkų komisijai ir gauti pinigų verslo pradžiai. Iš pirmo žvilgsnio puiki mintis, bet tik iš pirmo…

Laidos dalyviai buvo tragiški, o jų idėjos dažniau vertos humoro šou, nei rimtos banko laidos. Kad ir ši, beje randama viena pirmųjų, kai http://www.Google.lt surenki “seb verslo menas“:

Laidos komisija su verslo magnatais, labai patenkintais savimi (Vidmantas Janulevičius „Baltic optical disk“; Egidija Vaičekauskienė „Nematekas“;  Arūnas Bartusevičius „Sonex“;  Arvydas Avulis „Hanner“; Vilius Kaikaris „Šiaurės Vilkas“). Man visada buvo smalsu – ką SEB jiems pažadėjo, kad šie puolė filmuotis tokioje laidoje? Ši laida rinkdavo vos 1 proc. reitingą ir LTV ją kentė tik dėl finansinės naudos.

Maža to, TV užkulisiuose buvo kalbama, jog prodiuseriai už šią laidą gauna tiek, jog vieną prožektorių penkiese stato šešias valandas. Juk reikia imituoti, kad atidirbi už rėmimą. O kad tai imitacija, tai profesionalams labai aišku. Vargu, ar tekę matyti klaikesnę TV studiją.

Bet visa tai buvo gerais laikais, kai bankams lijo pinigais 🙂 Kiek kitaip atsitiko, kai krizė ištiko…

2009 metais SEB pakeitė laidos pavadinimą į „Lietuva gali“ ir ėmė mokyti verslininkus ištverti krizę, ieškoti ir rasti naujų galimybių. Sunkias situacijas išgyvenančias įmones mokė tokie žmonės, kaip „Omnitel“ prezidentas Antanas Zabulis, tuometinio „VP Market“ vienas iš vadovų Ignas Staškevičius ir kiti .

Man tik įdomu, ar tos įmonės, kurios TV laidoje ieškojo pagalbos, gyvos iki šiol? Kaip joms sekasi šiandien? Kai kas tuomet juokavo, kad laidos “Lietuva gali“ pagalba kaip tik reikalinga jos pirmtakės “Vertas milijono“ nugalėtojams ir dalyviams.

Šiais metais TV laida „Lietuva gali“ atgimė dar kitu formatu – pasakoja apie sėkmingus verslininkus. Tiesa, jų nėra jau tiek daug… Kiek galima pasakoti apie „15 minučių“ laikraštuką, kurį žmonės nuo nulio sukūrė?

Gal žinote, kokie dabar šios laidos reitingai???

Kadangi pakalbėjau apie SEB, tai turiu aptarti ir jų didžiausią konkurentą, kad nesakytų, jog kažkas mane nupirko. Taigi. „Swedbank“.  Bandė remti t.y. gamintis TV laidą tik vieną sezoną (o gal tik pusę sezono). Kažkodėl tą laidą rodė per „Lietuvos ryto“ televiziją (tikriausiai todėl, kad gavo papildomos reklamos „Lietuvos ryto“ laikraštyje).

Laidos pavadinimas rinkoje tuo metu sukėlė tikrą juoko audrą – „Kur dingsta pinigai?“ – klausdavo visi ir atsakydavo „Swedbanke!“. Laidoje Beatos Nicholson sesuo Odeta Čičkauskaitė bandydavo ant bankroto slenksčio atsidūrusiems žmogeliams paaiškinti taupaus gyvenimo principus.

Dėl laidos reitingų tegul pasisako mediaplaneriai. Na, bent jau humoristų dėmesio ji tikrai susilaukė:

Kalbant apie remiamas TV laidas, negaliu nepaminėti IKI prekybos tinklo. Jie pirmieji Lietuvoje ėmė kurti kokybiškus kulinarinius TV šou. Sukūrė ir tikrą kulinarijos žvaigždę Liną Samėną.

Kiekvieną sezoną laida transformuojasi.

  • Paskui nustojo gaminti ir filmavosi kvailame seriale „Iki pasimatymo, mama“:
  • Serialas buvo toks nevykęs, o reitingai tokie blogi, jog LNK vis kėsinosi jį išmesti. IKI žmonės bijojo viešai pripažinti, kad sukūrė visišką nesąmonę ir kantriai varė pradėtą vagą – vis sukdami ją atgal kulinarijos link. Reikia pripažinti jie pasimokė, ir šį sezoną tos klaidos nekartoja. Vėl sėdo ant savojo arkliuko – kulinarijos. Rengiamos rungtynės tarp maistą gaminančių porų. Tai nors ir primena kai kuriuos vakarietiškus ir rusiškus TV šou, bet laida „sukalta“ kokybiškai.

Esama ir antrojo tipo TV laidų rėmimo pavyzdžių (kai rėmėjas neduoda pinigų gamybai ir nesikiša į ją, o tik pristato laidą). Vienas tokių, mano galva, sėkmingų: Tarptautinės teisės ir verslo mokyklos pasirinkimas remti „Lietuvos tūkstantmečio vaikus“ (LTV).

Mokykla minima tikrai jai artimame kontekste ir tikėtina pasiekia savo tikslines auditorijas.

Tačiau esama ir kitokių pavyzdžių. Labai smalsu, kokiu būdu Lietuvos policija nusprendė remti laidą „Žvaigždė policininkas“.  Laidos pradžioje atiduodama reklaminė duoklė policijai nufilmuota tikrai ne už grašius.  Atrodo lyg žiūrėtum serialią CSI.

Beje internete šią laidą remia degtinė „Finlandia“ (bent jau prie video ta reklama buvo prisegta 2011.11.05). Matyt, tai neatsiejama policijos darbo dalis 🙂

Šįkart baigiu. Su pažadu pratęsti šią temą ateityje. Jei turite ką papildyti, mielai prašom.

Reklama

Komentarai

4 thoughts on “Remiamos TV laidos. Muzika pagal užsakymą

  1. Kaip su tomis universitetų kovomis per LRT? Pernai buvo šnekų, kad visi dalyvaujantys universitetai mokėjo “dalyvio“ mokestį. Čia turbūt į kontekstinį rėmimą tilptų…

    Posted by ideatogo | 2011/11/05, 20:32
    • Girdėjau ir aš, kad visi mokėjo po 10 tūkst. už dalyvavimą. Gal čia ir normali praktika, jei kitaip nėra iš kur pinigų gauti. Bet man vienas klausimas – kodėl kai kurios aukštosios mokyklos išvis dalyvavo, jau geriau būtų nedalyvavusios, nes ne pataisė savo įvaizdį, o pagadino.

      Posted by zoominlt | 2011/11/10, 11:45
  2. Nauja laida “Lietuvos ryto“ laida “Idėjos namams“ – SBA Idėjos namams iniciatyva: http://tv.lrytas.lt/index.php?cid=19&item_id=6316&active=6433&autoplay=true

    Posted by NK | 2011/11/08, 15:28
  3. Nerijau, peržiūrėjau laidelę, taigi, išvados:
    1. visiems būtų sveikiau, jei ji būtų perpus trumpesnė – nuobodu, oi kaip nuobodu… o ir eteris brangiai kainuoja;
    2. operatorius geras, redaktorius – šiaip sau, montažas – dar labiau šiaip sau;
    3. pašnekovas t.y. architektas (bent jau šitoje laidoje) – labai nykus, bijau, kad Lietuvoje dauguma tokių, tad nereikia jiems skirti tiek daug eterio;
    4. nors nesu dizaineris, bet sudėlioti viską iš oranžinės spalvos ir iš SBA salono ir aš galėčiau:) tai, kas tokias laidas gali žiūrėti?
    5. tad koks jos reitingas?
    6. ar kaina adekvati kokybei?

    Posted by zoominlt | 2011/11/10, 11:41

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: